Meisje Van De Slijterij is een boek uit 2010 en geschreven door Petra de Boevere met een Voorwoord van Ronald Giphart. Het boek gaat over een vrouw die social media gebruikt om klanten te binden voor haar slijterij.

Meisje Van De Slijterij

By hans, 1 juni 2014

Durf te delen en ervaar de kracht van social media voor jezelf en je bedrijf.

Bijna elk bedrijf zit tegenwoordig op internet. Soms alleen met een website, soms ook door social media in te zetten. Maar online opereren vereist een andere strategie dan de marketing zoals die tot nu toe werd toegepast. Bij social media gaat het om relaties in plaats van transacties, om te durven delen zonder daar direct iets voor terug te verlangen. Maar als die transacties uiteindelijk toch plaatsvinden, blijken deze veel waardevoller te zijn dan voorheen. Er is namelijk een band met het bedrijf, het product en de mens erachter ontstaan.

Door gebruik te maken van haar digitale netwerk zet Petra de Boevere regelmatig nieuwe producten in de markt. Zo ontwikkelde ze onlangs de nu al beruchte Zeeuwierjenever. De positionering, naam en vormgeving ontstonden door hierover te overleggen met haar mede-Twitteraars, die het product vervolgens massaal gingen bestellen. Regelmatig rijden mensen honderden kilometers heen en terug om de slijterij nu eens in het echt te bezoeken.

In Meisje van de Slijterij deelt Petra de Boevere wat ze de afgelopen tien jaar op internet heeft gedaan. Wat ze ervan leerde, hoe het haar inspireerde en wat online netwerken haar en haar bedrijf heeft gebracht. Maar ook welke fouten ze maakte en welke hobbels ze moest nemen om te komen waar ze nu is. Ze legt uit hoe de op het eerste oog wirwar aan social media werkt en hoe je die voor jezelf en je bedrijf in kunt zetten.

Titel: Meisje van de Slijterij

Schrijfster: Petra de Boevere

Voorwoord van: Ronald Giphart

Meisje Van De Slijterij is een boek uit 2010 en geschreven door Petra de Boevere met een Voorwoord van Ronald Giphart. Het boek gaat over een vrouw die social media gebruikt om klanten te binden voor haar slijterij.

URLwww.meisjevandeslijterij.nl

Mozaiek omslagfoto: Bas Turk, Mymoza, Haarlem

Foto omslag: Remco Bron

Avatar omslagfoto: Bas Jobsen

Omslag ontwerp: Pinta Grafische Producties

ISBN: 9789022997437

NUR: 802

Pagina’s: 184

Pagina’s voorwoord Ronald Giphart: 9-11

Druk: 1ste

Jaar: 2010

Uitgever: A.W. Bruna Uitgevers

Afmetingen: 8x223x151 mm

Gewicht: 380,00 gram

Type: Hardcover met stofomslag